Monday, December 6, 2010

Never touch a sleeping baby!


Efenim ben Deniz, Ada bebekle söyle bi tecrübe yasadim: Türkiye'den bi arkadasim bebekleri ilk aylarinda gündüz her saat basi, gece ise iki saatte bir emzirmek gerektigini söyledi. Oysa ben Ada'yi ancak o istedigi zaman ve istedigi kadar emziriyordum. Bu da ilk haftalarda ortalama yaklasik 2-3 saatte bire denk geliyordu. Arkadasim bunun dogru olmadigini, böyle yaparak cocugun beyinsel gelisimini olumsuz etkileyebilecegimi söyledi. Ben de bu tavsiyeye uyup gündüz her saat basi emzirdim gece de saati kurup 2 saatte bir cocugu uyandirip emzirmeye basladim. Sonuc ne mi oldu? Sabaha kadar kusan bir bebek ve ertesi gün bizim solugu hastanede almamiz! Bi de üstüne cocuga kendi kendimize reflü tanisi koyup, hayiflanmaya baslamistik bile! Neyseki doktorlar muayenede bebegin karninin fazlasiyla (niye acaba?) tok oldugunu, o yuzden de bu fazlaliklari cikartma ihtiyaci duydugunu söylediler. Sonunda cocugu bi gün boyunca uykusundan bile uyandirip emzirmeye calistigima mi, o kadar endiselendigime mi, sabaha kadar basinda bekledigimize mi, yoksa ertesi gün o sogukta Ada'yi arabaya atip hastaneye gitmemize mi yanayim bilemedim.
Kissadan hisse: Never touch a sleeping baby! Uyuyan bi bebege dokunmayin!

2 comments on "Never touch a sleeping baby!"

Başka Anne on December 14, 2010 at 8:10 AM said...

:)) şu emzirme işinin bizlere yaşattıklarından ansiklopediler dolusu hikaye çıkar herhalde.

Deniz on December 16, 2010 at 4:05 PM said...

valla öyle.söyle emzirme maceralari adinda bi kitap yayinlansa bi sürü hikayeyle dolu olur heralde :)

Post a Comment

 

Anne olunca anlamadiklarim Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez