Friday, December 17, 2010

Bizim Dogum Hikayemiz - II


Suni sanci kararini verdikten sonra evde biraz dinlendim. Salih doktorla ve hastaneyle olan görüsmeleri yapti. Ben o sirada banyomu yapip hazirlandim. Aksam 7 gibi ciktik yola. Hastaneye giderken abim telastan bi yayayi eziyordu ama kurtartik son anda :) Beni iceri, annemleri de bekleme odasina aldilar. Muayene edip doktorumla konustular ve suni sanciyi baslatacak olan hormonu vermeye basladilar. Bu kisim biraz can yakiciydi cünkü hayatimda ilk defa elimin üstünden igneyle girip serum icin yer acmaya calisiliyordu. Bu islemin bu kadar zor oldugunu bilmiyordum hic. Hamileligin 35. haftasinda yapilan Ingilizcesi Group B strep test (Türkcesini malesef bilmiyorum) olan test bende pozitif cikmisti. Bu yüzden bi süre sonra bir de serum seklinde antibiyotik verdiler. Antibiyotigin damarlarimda süzülmesini hissetmek de ayri bi tecrübeydi. Keske daha önceden söyleselerdi damarlarindan gecen antibiyotigi hissedeceksin, böyle agirlasacak sanki kolun diye.. Söyleselerdi ben de yanlis bisiy mi var diye telas yapip hemsireyi acele cagirmazdim. Neyse..
Ben bi süre uyuduktan sonra gece yarisina dogru uyandim. Annemler gitmisti, sabah dogum basladiginda cagiracaktik onlari.
Hamile kalmadan seneler önce bile epidüralli normal dogum yaparim diye düsünürdüm ben hep. Hamile kaldiktan sonra da bu kararimi neredeyse hic sorgulamadim, cok da dogru bi karar vermisim diyorum. Doktorum epidürali istedigim zaman baslatabilecegimi söylemisti. Yalniz dikkat etmem gereken sey anestezistin ben cagirdiktan yaklasik bi yarim saat sonra gelebilecegiydi, ben de ona göre haber etmeliydim hemsirelere.
Sancilar 12'ye dogru iyice kendisini hissettirmeye basladi. O gece nöbetteki hemsire cok güngörmüs bi kadindi, rahat etmem icin elinden geleni yapti: belime sicak su torbasi koydu, ayaklarimi kaldirdi vs vs.Bu arada aksam yemegi yemeyen ben hastanede aciktim ama epidüralden önce yemek vermiyorlarmis. Buz cipsi denilen bisiy verdiler. Böyle ufak buz parcalari, bisiy yediginizi saniyorsunuz ama agziniza attiginiz anda eriyen buzdan baska bisiy yemiyorsunuz aslinda. Kandirmacanin bu kadari! :)
Dogum sancilarini biraz hissetmek icin (evet biraz mazosistlik var bende :)) saat 12:45'e kadar bekledim sonrasinda anestezisti cagirdim. Doktor 01:20'de geldi. Yatakta doktora arkam dönük oturttular beni. Doktorun sirtimda ilk önce igneyi batiracagi yeri belirledi, sonrasinda da temizleyip batirdi igneyi. Acikcasi igneyi batirdigi andan cok belirlerken parmagiyla bastirdigi zaman canim yandi. Ya da ben kendimi daha cok igne batirma anina hazirladigim icin o o kadar canimi yakmadi da digerini pek beklemedigim icin canim yandi.
Sonrasinda yavas yavas uyusma basladi. Salih de ben de gece uyumaya calistik.

0 comments on "Bizim Dogum Hikayemiz - II"

Post a Comment

 

Anne olunca anlamadiklarim Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez